کد مطلب:69584 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:254

تاکید بر توجه امّت به مسأله امامت











ای مـردم، خداوند دین شما را با امامت او كامل نمود. پس هر كس اقتدا نكند به او و به كسانی كه جـانـشـیـن او از فـرزنـدان مـن و از نـسـل او هـسـتـنـد تـا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین كسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش ‍ دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی یابد و به آنها مهلت داده نمی شود.

ای مـردم، ایـن عـلی اسـت كـه یـاری كـنـنـده تـرین شما نسبت به من و سزاوارترین شما به من و نـزدیـك تـریـن شـمـا بـه مـن و عـزیـزتـریـن شـمـا نـزد مـن اسـت. خـداونـد عـزوجـل و مـن از او راضـی هـسـتـیـم. هـیـچ آیـه رضـایـتـی در قـرآن نـازل نـشـده اسـت مـگـر درباره او، و هیچ گاه خداوند مؤ منین را مورد خطاب قرار نداده مگر آن كه ابـتـدا او مـخاطب بوده است؛ و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره (هَلْ اَتـی عـَلَی الاِْنـْسـانِ...) شـهـادت بـه بـهـشـت نـداده مـگر برای او و این سوره را درباره غیر او نازل نكرده و با این سوره جز او را مدح نكرده است.

ای مـردم، او یـاری دهـنـده دیـن خـدا و دفـاع كـنـنـده از رسـول خـدا است، و اوست با تقوای پاكیزه هدایت كننده هدایت شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیّتان بهترین وصیّ و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.

ای مـردم، نـسـل هـر پـیـامـبـری از صـلب خـود او هـسـتـنـد ولی نسل من از صلب اءمیرالمؤ منین علی است.

ای مردم، شیطان آدم را با حسد از بهشت بیرون كرد. مبادا به علی حسد كنید كه اعمالتان نابود شـود و قـدمهایتان بلغزد. آدم به خاطر یك گناه به زمین فرستاده شد در حالی كه انتخاب شده خـداونـد عزوجل بود، پس شما چگونه خواهید بود در حالی كه شمایید و در بین شما دشمنان خدا هستند.

بدانید كه با علی دشمنی نمی كند مگر شقیّ، و با علی دوستی نمی كند مگر با تقوی، و به او ایـمـان نـمـی آورد مـگـر مـؤ مـن مـخـلص. بـه خـدا قـسـم دربـاره عـلی نـازل شـده اسـت سـوره «والعـصـر»: (بـِسـْمِ اللّهِ الرَّحـْمـنِ الرَّحیمِ، وَالْعَصْرِ، اِنَّ الاِْنْسانَ لَفی خُسْرٍ)، «قسم به عصر، انسان در زیان است» مگر علی كه ایمان آورد و به حق و صبر راضی شد.

ای مـردم، مـن خـدا را شـاهـد گـرفـتـم و رسـالتـم را بـه شـمـا ابـلاغ نـمـودم، و بـرعـهـده رسـول جـز ابـلاغ روشـن چیزی نیست. ای مردم از خدا بترسید آنطور كه باید ترسید و از دنیا نروید مگر آنكه مسلمان باشید.